miercuri, 15 iunie 2011

Tara MEA

E tara MEA,asa cum o vad si o simt eu, cum o inteleg eu. Vorbesc despre tara care are Valea Prahovei, Cheile Bicazului, manastirile din Bucovina, Delta Dunarii, muntii Fagaras si Varful Omu, Marea Neagra si muntii Apuseni si multe multe altele la fel de frumoase. Toate acestea fac parte din Tara MEA.
Dar de ce, oare, a-ti iubi Tara a ajuns de kkt? Nu mai e in trend, e perimat si desuet. Prostimea cade in cur de admiratie fata de patriotismul americanilor sau al turcilor, care arboreaza drapelul lor national in permanenta, dar sa te fereasca Cel de sus sa porti Tricolorul. In cel mai fericit caz esti considerat nebun. Nu fac acum parada de patriotism sau de spirit revolutionar, dar ma deranjeaza diferenta asta de masura in a evalua "dragostea de tara". La ei e super-cool, la noi e de prost-gust.
Ma scoate din sarite faptul ca toate valorile nationale autentice s-au dus dreq. Nimeni, dar absolut nimeni,nu se preocupa de educatia generatiilor care vin din urma. Vom avea copii fara trecut, fara istorie, debusolati, dar carora le pretindem sa creeze un viitor maret. Le cerem sa puna o cupola pe un fundament inexitent.Nu avem nicio obligatie fata de nimeni, ne doare-n cot de ceea ce se va intampla peste un an sau cinci, sa nu spun de peste douazeci de ani. Traim clipa, traim in prezent iar viitorul reprezinta,maxim,saptamana care urmeaza.
Ma enerveaza fuga asta spre europenizare, globalizare si alte kkturi d-astea. "Marea familie europeana" NU EXISTA ! Pierderea identitatii nationale ne transforma in nulitati. De ce nu ne da exemplu Franta? De ce nu renunta la identitate nationala Germania? Ne-am gasit noi sa dam un maaare exemplu de ce colosali pro-europeni suntem. Aruncam la gunoi doua milenii de istorie si altii se mandresc cu doua sute de ani.
" Lasa-ne frate cu discursul asta patriotic!". Da, ne-am saturat de vorbarie despre Tara, si parca nici nu ne mai place ca ne numim romani. Romania si orice cuvant derivat este peiorativ, mai grav decat injuratura de mama. Aaa era sa uit de cuvantul Natiune. Cuvantul asta e cel mai de rusine, mai tabu decat partile intime. "Natiune- national" este combinatia perfecta ca sa deveniti indizerabili in orice cadru social. Daca vreti sa fiti marginalizati rapid, folositi combinatia de mai sus.
Sa-ti iubesti Tara, sa vorbesti frumos despre oamenii ei, sa-ti cunosti istoria,sa arborezi drapelul Tricolor, iata niste fapte care te transforma in personaj negativ, tinta ironiilor si poate chiar mai rau.
Eu imi asum aceste riscuri si afirm cu toata puterea sufletului meu ca IMI IUBESC TARA.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu