vineri, 23 decembrie 2011

La modu' general

Am analizat si am dezbatut (in forul interior) daca sa scriu ceea ce ma framanta si nu-mi da pace de cateva zile. Pina la urma am luat hotararea de a posta, pentru ca in fond si la urma urmei este blogul meu si nimeni nu este obligat sa-l citeasca, asa ca nu trebuie sa ma screm sa scot chestii savante si destepte, pot s-o dau in balarii (ca de obicei).
Iata despre ce este vorba. Imi scrie amica mea din America, stiti voi care, studenta la facultatea de Istorie. Este in anul terminal si acum isi face lucrarea de licenta despre Vlad Tepes (propozitia asta a fost sa va tin la curent cu viata ei, ca poate va interesa).Si ma intreaba domnisoara studenta "...tu crezi ca Transilvania apartine de Romania sau de Ungaria?". Acum,sincer, voi ce ati raspunde in locul meu? Mie mi-a sarit mustaru' si i-am amintit de dacii liberi, de castrele romane,de martirii romani care au platit cu viata pentru ca au visat la unirea Transilvaniei cu Romania, de 1940 la Ip si Traznea...Si in plus, pe MINE ti-ai gasit surioara sa intrebi??? Mooooaama ce s-a ofticat. Ca asa procedeaza un istoric (adica ea),ca vrea sa afle din mai multe surse, ca de fapt de ce i-am zis ca e ignoranta, ca ea stie istoria zonei, dar vrea, de fapt, o opinie, ca bla-bla-bla. M-am abtinut cu greu s-o intreb daca ea considera ca sudul SUA apartine sau nu de Mexic, daca Alaska nu trebuie inapoiata Rusiei. Dar mi-am dat seama ca pe americanii astia ii cam doare in cur de propria istorie si intrebarile mele ar fi in van, ca nu ar afecta-o catusi de putin ironia mea.
De fapt care e problema mea? Pai bine frate, zici ca ma cunosti, sti ca sunt mai patriot asa de felu' meu, zici ca ai studiat istoria Romaniei, si mai mult, ai facut sapaturi arheologice la Porolissum in inima Ardealului iar apoi imi pui intrebari tampite si tot tu te superi?

Episodu' doi.
Imi intra in magazin (imi place mai mult termenul de pravalie) patru domnisoare, studente la nu-stiu-care facultate de sociologie din SUA, care fac practica, lucreaza sau freaca menta pe la un orfelinat din Iasi. Bun, frumos, laudabil. Ce pot sa viziteze prin Bucuresti? Una, alta, cealalta. Multumim frumos, daca mai vrem niste informatii uite adresa mea de mail, zice una din ele. OK, bye! Dupa o saptamina, nu am ce face si verific daca donsoara nu are si profil pe facebook. Surpriza, are! Vad ca postase niste poze din Bucuresti. Ia sa vad si eu opinii de calatorie, imi zic eu cu ditamai zambetu' pe fata. Zambetu' mi-a disparut in secunda trei. Poza cu ele in fata Palatului Parlamentului (Casa Poporului). Comentariul domnisoarei  " Era inchis. Bucurestiul ne uraste". Comenteaza si alta dedesubt  "De ce ne urasc?(Why they hate us?)". Cine pana mea te uraste? Cunosti macar notiunea de ura? Du-te in Irak sa vezi dragoste adevarata. Apoi urmeaza niste poze cu Centrul Vechi. 4 poze cu cani cu pisici, linguri cu pisici, cutii cu pisici...Atit ai inteles tu din Centrul istoric? Nu tu Hanul lui Manuc, nu tu Curtea veche domneasca. Apoi fotografiaza cladirea CEC. Comentariu  "Frumoasa arhitectura. Pacat ca este o banca tampita (dumb bank)". Pai proasta dreq, banca aia a fost facuta in 1897. SUA ce kkt facea p-atunci? Ma uit pe wikipedia si ce sa vezi? In 1897 voi fugareati indienii prin preerii si va impuscati pentru aur si pamant intre voi.

Deci eu ce sa cred despre americani? Daca astia care sunt studenti, studii superioare, cu carte (cum zicea bunica mea), cu acces la internet si la informatie, sunt prosti de baune, ce opinie sa-mi fac despre americanii de rand? Asta asa...la modu' general.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu